break even analysis

Wednesday, December 9, 2009

orang yang cuti sakit

pagi yang hening..Ya ALLAH sakitnye perut aku. jam menunjukkan 6 pagi. alamak dah lewat nih. buka lampu dan menjenguk ke tandas, nampaknya ila tengah mandi. so baring balik sambil tahan sakit. golek2 dah 6.30 pagi. masih tak larat nak jejak kaki ke bilik air. sakit lagi di perut. jam menunjukkan hampir 6.45. dalam kepala dah fikir macam-macam. larat ke nak pergi kerja nih? masih tidak bangun dari katil, kemudian aku mencapai hp dan menaip mesej " saya sakit perut" send to my boss. harap dia faham. makna kalau saya lambat sebab sakit perut atau kalau tak datang sebab sakit perut jugak.
aku gagahkan kaki mandi dan bersiap untuk ke klinik. mungkin perlu MC. menyarung treksuit dna tshirt, aku memandu kereta menuju ke klinik dengan muka yang sembab dan berkerut menahan sakit. selepas berjumpa dengan doktor dan mendapat MC, aku berlalu untuk balik ke rumah. alamak, alang-alang dah kat luar nih. singgah la sekejap kat rumah k.majni (tupperware) nak bayar duit dilah. selepas memasuki taman perumahan, ternampak orang berkumpul ramai di depan sebuah rumah. dalam kepala aku, mungkin ada kematian. kereta ku melalui hadapan rumah itu, ramai orang yang bersongkok berada disitu, dan aku sempat menoleh ke rumah tersebut dan terdapat van jenazah warna hijau. sah memang ada kematian!. Innalillahi Wainnailaihi Raji'un dna Al-fatihah (semoga roh orang yang mati itu dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang soleh). di dalam hati, bersyukur kerana aku hanya diberikan sedikit kesakitan pada perut dan masih bernafas lagi. Alhamdulillah
kemudian aku teruskan perjalanan menuju ke rumah k.majni. aku sempat bertanya k.majni, siapakah yang meninggal dunia. rupenya yang meninggal adalah menantu (tuan rumah), masih muda, umur baru 29 tahun dan mengidap kanser! masya Allah. takziah kepada keluarganya allahyarham. bagaimanakah nasib anak dan isterinya? semoga Allah memudahkan kehidupan mereka sekeluarga dan tabah menghadapi dugaan ini.
kesakitan ini mungkin hikmah ALLAH kepada aku, menemui satu kejadian kematian sebuah keluarga, sangat mengharukan dan menginsafkan aku bahawa hidup ini tidak lama. berbuat baik lah selagi bernafas. semoga ALLAH memberkati dan meletakkan kita di kalangan orang yang soleh dan solehah andai kita meninggalkan dunia.

1 comment:

sue said...

moral of the story..hargaila hidup ni..kite pun x tau bila ajal kita akan tiba...semoga rohnyer dcucuri rahmat ..amin